Har haft som mål att starta lydnadsklass 1 i början av januari. Jag beslöt mig för att vänta. Vi har inte alls tränat så pass mkt som jag hade planerat och så har vi kämpat lite med Sookies nerver. Nu kännsd et dock som att det börjar landa. Hon har ännu inte hakan kvar i backen hela platsliggningen, men hin ligger still.
Det som kan ställa till det är tandvisningen, men den kan jag alltid välja att nolla. Dessutom så behöver vi träna mer diskriminering mellan stå/ligg under gång. Vid rundande av pinne och på väg in mot mig så gör hon alltid rätt. Där kan hon skilja på de två! Men under fotgåendet så verkar det som att hon favoriserar det ena eller det andra. Får klura på den biten...
 
Den 15 december. Blir kommenderad i LKL 1 för första gången. Här finns det mkt att träna på :)


Den 12 januari efter ridhusträningen. Ville testa den miljön också.
 
Den 19 januari i Bollhallen i Moheda. Har tänk om lite och märker resultat. Ny belöningsplacering och mer godis (mindre bollar) i fotgåendet.
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej