Idag testade vi många nya saker.
Vi åkte till Hässleholm med Johanna och Chubby för att testa att köra agility inomhus för första gången. När vi ändå åker så långt så passade vi även på att testa på en agilitybana för första gången. Nytt för idag var alltså:
  • 1) Agility i inomhushall, med matta
  • 2) Balanshinder i en bana (har bara kört dem separat, och inte mkt. ännu...)
  • 3) Slalom i en bana
Första loppet var agilityklassen. Sookie kändes helt klart påverkad av miljön, men hanterade det ändå fint. Jag gjorde lite (eller många) onödiga missar i handlingen men hon tog både slalom och balanshinder helt ok. Lite försiktigt för att vara hon, men klart godkänt. Diskade blev vi, men jag är kalasnöjd. Nu vet jag att vi vågar köra alla hinder :)
 
 
 
 
Sedan kom hoppklasserna. Samma bana men från två håll. Kul bana och laddad hund, men dålig handling av mig. Sookie laddade mer och mer för varje lopp så försiktigheten från första loppet var snabbt borta, vilket känns skönt.
 
 
 
 
 
Sista loppet kampade vi lite innan loppet och då taggade hon till ännu mer, lite för mkt kanske. Här diskade vi oss inte, men vi missuppfattade varandra lite. Jag måste lära mig att hon är lätt att trycka ut och att vi måste jobba med att svänga nära in mot mig. Vinterträningen är räddad :)
 
 
 
 
 
Tävlingen var jättetrevlig, banorna roliga, deltagarna trevliga och träningen nyttig. Detta gör vi om snart.

Passade på att träna lite på sista banan innan vi åkte hem och fick lite små fina tips från Jonas (TACK) som gjorde att sista svängen fungerade mkt bättre. Återigen, Sookie är allt för lätt att få ut och iväg så jag måste tänka på det när jag placerar mig. En Jakko på sista kurvan var lösningen :)
blåbärsklass,

Kommentera

Publiceras ej