Idag skulle vi ha testat på att vara föråkare på klubbens inofficiella tävling. Men jag var alldeles för sliten för att känna att det skulle vara schysst mot min hund att köra henne under de förutsättningarna. För att kunna ge henne det stöd hon vill ha så behöver jag vara allert, vilket jag inte är när jag är sjuk. Därav blev beslutet enkelt, jag hjälpte enbart till som funktionär och Sookie fick stanna hemma:
På hemvägen kom det dåliga samvete ikapp samtidigtt som jag kom ihåg att plantagen hade fina burar. Vi ska iväg på lite kurser i februari och då kommer en tygbur underlätta, den vi köpte från ÖB håller knappt ihop längre. Köpte så äntligen en redig tygbur. Plantagen hade ett superbra erbjudande så det var ingen snack om vart man skulle köpa sin bur :)

Det var ett tag sedan vi hade en bur uppe hemma så invigningen fick bli lite burlek. Efter att jag testat om fröken kom ihåg hur det gick till så ville lillhusse Isac testa. Det kan nog bli riktigt bra hundtränare av mina grabbar :)

 

Kommentera

Publiceras ej