Det har varit lite mycket den senate tiden, och värre lär det bli innan det går över. Jobbet har vissa perioder då det blir mer intesivt än andra. Ska försöka dokumentera ikapp.

Sookie upplevdes under slutet av 2013 som mer osäker och ängslig än vanligt. Mer miljökäslig och än mer konstig gentemot främlingar. En bit in i december började hon löpa för andra gången och jag fick förklaringen till hennes förändrade beteende. Nu, nästan 1 månad efter avslutat löp så har jag fått tillbaka den hund som jag trodde var putts väck.
Nu blrjar hon kunna fokusera igen och har även blivit tryggare. Det är fortfrande en rätt osäker liten hund, men vi jobbar på att stärka upp henne genom att träna och visa henne att hon KAN. Jag känner att jag reder ut att stötta henne i lydanden och i agilityn, men jag kommer nog behöva mkt. hjälp med att lära mig stötta henne i vallningen så att hon inte ger upp och avviker när hon känner att jag är missnöjd på något sätt. Vi har tagit en paus och återkommer till vallningen i vår.
 
Ridhusträningen har börjat och den fungerar över förväntan. Vi har även hunnit med en till blåbärstävling i Hässleholm. Direkt efter avslutat löp, kanske inte det bästa valet för oss :). Huvudet var inte riktigt med, men det var en nyttig erfarenhet för oss båda. 
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej